Sidor

onsdag 30 maj 2012

Pippi Longstocking representing Sweden

På Klaras skola hade man en multikulturell festival härom veckan. Från alla elever på skolan fanns 24! olika länder representerade. Den här out-fitten tänkte jag kunde vara passande och gissa om det blev succé! Det är verkligen helt fantastiskt att inse hur många barn Astrid Lindgren har nått med sina berättelser om Pippi. Jag mötte japaner, koreaner, tyskar och holländare som alla hade läst Pippi som barn. Jag mötte en man från Israel som berättade att han hade läst Pippi på jiddish när han var barn. En amerikansk mamma berättade att hon såg de svenska Pippifilmerna dubbade till engelska, och att hon visat dem för sina barn! Tänk att en peruk med röda flätor kan väcka såna minnen!



I den 30-gradiga värmen var vi tvungna att stanna till på Starbucks och kyla av oss. Och tänk vad förvånad jag blev när Kling och Klang satt där och hängde! Jag lyckades charma till mig ett foto under löfte om att jag inte skulle lägga upp det på Facebook. Och det har jag ju inte gjort ;) Jag kan inte komma ihåg att Kling och Klang hade revolvrar och ammunition hängande på höften...men det var ju ett tag sedan vi träffades.


2 kommentarer:

  1. Ha,ha..kjempetøft,Erika!!Kling og Klang...Du er en kjempesøt PIPPI!!!: )

    SvaraRadera